Door: GUIDO VERVERS, IRINA ZIJLSTRA – SEDLETSKA, WOUTER DE KRUIJFF en ARTHUR DE RIJKE
Vier perspectieven
Perspectief 1: Functioneel Beheerder
Automatiseren van herhalende taken
ticket categorisatie, Prioritering, voorstellen van oplossingen
Chatbot en virtuele assistent
zelfservice, eenvoudige vragen,aanmaken van tickets (integratie met monitoring)
Inzichten in rapportages
trendanalyses, rapportages genereren
Verandering van werk
Training van AI-modellen, data analyse, Configuratie van chatbot, Gebruikerstraining
Perspectief 2: Project Manager
AI en Topdesk
klantondersteuning verbeteren, trends voorspellen, rapportages genereren, beveiliging versterken
Huidige AI in Topdesk
Smart categorization, chatbot
AI en Topdesk Toekomst
Incidenten voorspellen, gebruikerservaring personaliseren, integratie met andere systemen verbeteren
Perspectief 3: Innovatiemanager
Intelligente ticketanalyse en -routering
Automatische categorisatie en doorsturing van tickets op basis van historische data en urgentie
Chatbot-integratie voor eerstelijns support
24/7 ondersteuning met automatische afhandeling van veelvoorkomende vragen en naadloze escalatie naar menselijke agents.
Verbeterd Knowledge Management
AI-gestuurde zoekfunctionaliteit, automatische oplossingssuggesties en het signaleren van kennishiaten.
Sentimentanalyse
Continu monitoren en verbeteren van gebruikerservaringen door emotieherkenning
Perspectief 4: Gebruiker Topdesk
Toegevoegde waarde
vinden relevante informatie, personen en teams vinden
Huidige AI in Topdesk
Heb ik niet kunnen ontdekken, maar gebruik ChatGPT voor samenvatten / inkorten teksten etc.
AI en Topdesk Toekomst
Pro-actief objecten, wijzigingen en meldingen aanmaken op basis van een beschrijving in spreektaal. Query's op de Topdesk database doen in spreektaal
Conclusie - AI zou in Topdesk veel verschil kunnen maken ongeacht welke rol je hebt.
Repeterende taken kosten minder tijd, opzoeken relevantie gegevens gaat sneller, ICT organisatie wordt ontlast (chatbot),
Opzoeken relevantie gegevens gaat sneller
ICT-organisatie wordt ontlast (chatbot)
Rapportages zijn makkelijker te maken
Reacties
Een reactie posten